Terrenggruppa

Terrenggruppa har et bredt tilbud til alle aldersgrupper fra 6 år og oppover til junior. Praktisk informasjon angående treninger blir kommunisert via Spond, men vi vil også bruke vår facebookside ’Ringerike Sykkelklubb Terreng’ som informasjonskanal. For å melde inn via Spond, bruk gruppekode WHJIF

Treningene
Målet med treningene er at medlemmene skal få en god sykkelopplevelse og oppleve mestringsfølelse i terrenget. På mandager vil vi legge mest vekt på det tekniske og mestring av sykkelen. På onsdager vil vi legge mer vekt på utholdenhet, styrke og fart, og denne treningen er i utgangspunktet ment for de litt større og de som ønsker litt hardere trening. Vi forsøker innimellom å organisere treninger på lørdager, informasjon om dette vil blir tilgjengelig på Spond i god tid før den aktuelle dagen.

Treningstider

Mandag kl. 18.00 – 19.15. Sted: Puttemyra. Grupper: Alle

Onsdag kl. 18.00 – 19.30. Sted: Puttemyra. Grupper: Blå, rød, sort.

Lørdag kl. 10.00 – 12.00. Sted: Annonseres på mandag/onsdag på Spond. Grupper: Rød, sort.

Gruppeinndeling
På treningene vil vi som oftest være delt inn i tre, og noen ganger fire grupper. Disse deles ikke primært etter alder, men mer etter ferdigheter og innsatsvilje. Formålet med dette er å få alle grupper til å fungere optimalt, og sikre at flest mulig får være med på sine egne premisser. Trenerne vil plassere utøverne på grupper tidlig på våren, og vil flytte de mellom grupper etterhvert som det er hensiktsmessig. For de aller yngste i grønn gruppe så oppfordres foreldre til å delta på treningene. For blå gruppe er det også ønskelig med foreldre som sykler med, særlig på onsdager.

Grupper
Grønn: ca 6 – 10 år
Blå: ca 8 – 12 år
Rød: ca 10 – 14 år
Sort: ca 14 og eldre

Ritt
Vi i terrenggruppa har som målsetning å ha et høyt antall deltakere på ritt. Ritt vi anbefaler deltakelse på med informasjon om påmeldingsfrister vil annonseres på facebooksiden, og alle medlemmer av Ringerike Sykkelklubb får dekket startkontingenten for disse rittene. For å kunne meldes på og delta på ritt er det påkrevet at deltaker har sykkellisens (gratis opp til 13 år). Gå inn på www.sykling.no for å søke om sykkellisens. Er du påmeldt til ritt og du/dere ikke kan delta kan dere bli fakturert for rittet (gjelder ikke ved sykdom).

Dugnader
Vi jobber stadig med å utvide og vedlikeholde treningsarenaen vår ved Puttemyra på Jevnaker. Vi holder innimellom noen dugnader i forbindelse med dette og forventer deltakelse fra alle foreldre på en eller flere av disse. Informasjon om dette vil komme på Spond og eventuelt facebooksiden.

Organisering av terrenggruppa
Som en undergruppe av Ringerike Sykkelklubb har vi ikke eget styre som velges, men trenergruppen disponerer et lite budsjett som brukes på litt utstyr, startavgifter, vedlikehold av løyper, sosialt etc. Vi trenere ønsker å forbedre den sosiale aktiviteten i gruppa og er alltid på utkikk etter engasjerte foreldre som ønsker å drive dette. Vi er også avhengig av foreldre som melder seg som trenere for å sikre kontinuitet i trenergruppa. Ta en prat med oss trenere om du ønsker å engasjere deg i driften av terrenggruppa!

Ringerike Sykkelklubb Terreng på Facebook.