Aldersbestemt Landevei er en egen gruppe i Ringerike Sykkelklubb for alle i alderen 10-16 år som har lyst å sykle landevei. Det er det samme om du har en drøm om å bli proff, ønsker å utvikle dine ferdigheter på landeveissykling eller kun vil sykle for treningen sin skyld. Vi er sykkelgruppen hvor det hele starter. Vi kan også ta imot eldre som ikke har syklet mye før for å hjelpe dem inn i sporten og vise hva den har å by på. Skulle en være litt for ung, anbefaler vi at en tar kontakt med vår terrenggruppe som tar imot de som er yngre en 10 år. Terrenggjengen er også vår rekruteringsgruppe for de alle minste.

Vi er en liten men aktiv gjeng som har det mye gøy på trening og som har et helt fantastisk fellesskap. For selv om en skulle tro at landeveissykling er en individuell idrett er den ikke bare det. Her spiller vi hverandre gode. Dette er viktig erfaring for de som etter hvert ønsker å sykle på et lag.

Har du ikke landeveissykkel? Fortvil ikke! Vi har sykler til utlån i diverse størrelser som kan lånes gratis for en periode.

Våre treninger starter som regel opp første uken etter påske og varer frem til høstferien. Eksakt oppstart annonseres på Facebook (felles gruppe RSK landevei aldersbestemt). Oppmøte Norderhov Kirke på Ringerike. Vær tidlig ute og klar for trening i god tid før 18.00. Husk hjelm. Utover dette har vi ikke andre krav enn at en er kledd for å være ute i aktivitet på sykkelen og at en har med seg litt å drikke.

Faste fellestreninger er kl: 18.00 hver tirsdag og torsdag i sommerhalvåret.

Er du ny, er det lurt å ta kontakt i forkant, slik at vi er forberedt på at du kommer. Også i tilfelle en skulle ha endret oppmøte sted eller tid fra normalen.

Aldersbestemt Landevei er en egen gruppe i Ringerike Sykkelklubb for alle i alderen 10-16 år som har lyst å sykle landevei. Det er det samme om du har en drøm å bli proff, ønsker å utvikle dine ferdigheter på landeveissykling eller kun vil sykle for treningen sin skyld. Vi er sykkelgruppen hvor det hele starter. Vi kan også ta imot eldre som ikke har syklet mye før for å hjelpe de inn i sporten og vise hva den har å by på. Skulle en være litt for ung, anbefaler vi at en tar kontakt med vår terrenggruppe som tar imot de som er yngre en 10 år. Terrenggjengen er også vår rekruteringsgruppe for de alle minste.

Kontakt info:
Hovedtrener: