Slaget om Telemark – Team Ringerikskraft

Den norske sykkelsesongen ble avsluttet med Norgescup 8 og «Slaget om Telemark», og nok en gang var vi med og kjempet om topplasseringer. Vi endte tilslutt med 10 mann på topp 10.

Ved 84 kilometer kjørt hadde 12 mann kjørt fra feltet og fått 1:30, i denne gruppen satt vi med Magnus Brynsrud og Magne Kulset. Like etter dette ble rittet nøytralisert fordi man måtte vente på ambulansen. Etter rundt en time ble rittet satt i gang igjen.

Ved passering 92 kilometer var avstanden mellom bruddet og og feltet 46 sekunder. Våre ryttere i gruppen var aktive, og Magnus K, Magnus B og Frithjof Røinås rykket fra frontgruppen. På det meste hadde denne trioen hele 1:50 på den jaktende gruppen. Etter hvert klarte gruppen å innhente trioen i tet og etter 133 kilometer var det 16 mann samlet foran. Der satt vi med Martin Tjøtta, i tillegg til Magnus B og Magnus K.

Louis Bendixen og Røinås rykket fra frontgruppen og de hadde på det meste 30 sekunder. Opp siste bakken ble det en utskilling i teten og til slutt var det 7 mann som kjempet om seieren. Fredrik Dversnes tok seieren foran Røinås og Bendixen.

Martin Tjøtta ble vår bestemann på en 5. plass og Magnus Kulset tok 10. plassen. Magnus Brynsrud kom inn til en 16. plass.

Marcus Korsnes og Kristian Bade kom inn med en større gruppe rundt 10 minutter bak vinneren til henholdsvis 27. og 38. plass. Øyvind Brekke Fløtten ble nummer 49.

Benny Adolfsen