RSK Kick-off 2023

Vi kan endelig sette oss ned og se tilbake på et vel gjennomført kick-off 2023. I år ønsket vi å gjøre noe spesielt, etter flere år med pandemi og andre uroligheter. I dette innlegget skal vi forsøke å oppsummere kvelden, og vi vil i tillegg bli svært glade for tilbakemeldinger fra dere som deltok – slik at vi eventuelt kan gjøre det enda bedre neste gang.

Mats Kaggestad ble utnevnt til æresmedlem i Ringerike Sykkelklubb. Foto: essDesign

Under et styremøte like før desember og julestrien ble det fremmet et forslag om å lage en kick-off på nyåret for å samle alle sykkelvenner.  Enten det være seg eliteryttere – nye som gamle, foreldre, støtteapparat, frivillige og ikke minst alle andre med en sterk tilhørighet til klubben i vårt hjerte.

Vi var så heldige at flere av våre gode sponsorer og bidragsytere deltok med alt fra mat, til frukt og gavekort. Dette er vi svært takknemlige for og det var med på å gjøre kvelden ekstra bra for våre deltagere.

Mat levert av vår sponsor Utvalgte. Foto: essDesign.

Mat og medfølgende drikke ble sponset og tilberedt av Utvalgte, i samarbeid med medlemsbedriftene Gamle Oppland på Harestua og Brasseri Fengselet på Hønefoss. Wraps med laks og kylling, lasagne med focaccia, grønn salat, pokèbowl med laks og avsluttet med en panna cotta til dessert. Tusen takk!

Utvalgte leverte wraps med laks og kylling, lasagne med focaccia, grønn salat, pokèbowl med laks og avsluttet med en panna cotta til dessert. Foto: essDesign

For å dra oss gjennom kvelden fikk vi hjelp av, mest sannsynlig, de to beste konferansierene i hele verden – Tommy og Esben. Dere kjenner dem igjen fra alt fra Tour of Norway for Kids til UCI-ritt og tv-kommentator. Hvor disse gutta får fantasien sin fra er vanskelig å vite, men med godt humør, masse god humor og et samspill fra en annen verden – ble kvelden alt fra kjedelig!

Tommy Berglind og Esben Gullingsrud var kveldens konferansierer.

Prisutdeling
Vi delte også i tradisjonens tro ut priser, i år klinte vi til med en ekstra pris sett i lys av årets vanvittige prestasjoner. Vår egen Gabriel Rasch, bedre kjent som Gabba delte ut «Årets rytter» og «Ringerike Sykkelklubbs hederspris». Dersom han en gang vurderer å slutte i jobben som sportsdirektør vil vi tro at en karriere som programleder eller journalist må passe han helt utmerket. En mer interessant premieutdeling er det sjelden vi har vært vitne til.

Gabriel Rasch med hedersprisvinner Søren Wærenskjold på Teams. Foto: essDesign

For å dele ut Ringerikskrafts ærespris fikk vi besøk av vår fantastiske hovedsponsor Ringerikskraft og Per Haukedalen. Det er stort når våre store bidragsytere bruker lørdagskvelden sin sammen med oss, takk!

Per Haukedalen deler ut Ringerikskrafts ærespris som gikk til Glenn Messel. Foto: essDesign.

Under følger en oppsummering av prisvinnerne, vi gjør oppmerksom på at vi vil i tillegg hedre vinnerne med et eget innlegg senere.

Årets rytter: Martin Tjøtta (med oss via Teams). Fikk i tillegg til pris og blomster, også gavekort fra vår sponsor og bidragsyter Bioracer pålydende 1 000 kr.

Vinneren av gavekort fra Bioracer. Foto: essDesign.

Trener Lars Holm tok i mot Ringerike Sykkelklubbs hederspris på vegne av Søren Wærenskjold. Foto: essDesign.

Vi gratulerer!

Sundvolden Grand Prix
Denne kvelden hadde også våre to viktigste frivillige tatt turen, uten disse to – ville vi ikke hatt verken Ringerike Sykkelklubb eller store ritt med internasjonal deltagelse. Birger Hungerholdt og Lasse Martinsen. Birger hadde forberedt en utrolig interessant presentasjon over historien til UCI-rittet som vi i dag kaller «Sundvolden Grand Prix». For våre nye medlemmer og ryttere var dette en halvtime vi aldri skulle ønske var over. Undertegnede er selv relativt fersk i klubben og for mitt vedkommende er det nesten med en viss ærefrykt man får være del av en slik historie, og ikke minst gleder vi oss til årene som kommer – for disse to gutta har store planer!

Det ble delt ut en oppmerksomhet til Birger Hungerholdt (midten) og Lasse Martinsen (t.h) som takk for deres utrettelige arbeid for RSK og Sundvolden GP. Foto: essDesign

Foredrag med Mads Kaggestad
Et av kveldens mange høydepunkter var foredraget med en av våre tidligere syklister, Mads Kaggestad. Han viser oss verdien av samhold og treningsglede, og ikke minst hva tiden i Ringerike Sykkelklubb har betydd for hans karriere videre. I tillegg sitter vi  igjen med en viktig tanke: Man trenger alle, hele laget – for vinneren vil aldri vinne uten flaskebæreren, opptrekkeren og lagvennen- eller venninnen som skjermer deg mot vinden, eller soigneuren, sportsdirektøren og mekanikeren.

Foredrag med Mats Kaggestad. Foto: essDesign

En seier er et resultat av en felles innsats.

Og dere, for oss vanlige folk og hobbysyklister – en liten tur ut, er så mye bedre enn ingenting og gir oss mange poeng i helsebanken. Noe vi vil ha stor glede av i form av helsemessige gevinster, fysisk og mentalt!

Takk for alle som kom, håper dere koste dere like mye som oss – på tross av kulden, og til dere som ikke kom – vi håper på å se dere neste gang!

Med vennlig hilsen,
Styret Ringerike Sykkelklubb